Lehdistötiedote Kalmar

Kalmar ostaa palveluliiketoiminnon Australiasta

21.12.2017

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 21. JOULUKUUTA 2017 KLO 11

Cargoteciin kuuluva Kalmar on allekirjoittanut sopimuksen Inver Engineeringin satamahuoltoliiketoiminnan ostamisesta Australiassa. Investointi Inver Port Services -liiketoimintoon tukee Kalmarin strategista tavoitetta kasvattaa huoltoliiketoimintaa ja samalla laajentaa Kalmarin nykyistä huolto-osaamista Australiassa, Uudessa-Seelannissa ja Tyynenmeren alueella. Yritysosto saadaan päätökseen 29. joulukuuta 2017.

Inver Engineering on 1981 Australian Melbournessa perustettu yksityisomisteinen yritys, joka palvelee raide-, petrokemikaali-, öljy ja kaasu- sekä valmistusteollisuutta. Inver Engineeringiin kuuluvalla Inver Port Services:llä on vankka kokemus korjaus-, huolto- ja nosturien modernisointiprojekteista suurille terminaalioperaattoreille Australiassa, Uudessa-Seelannissa ja Tyynenmeren alueella. Inver Port Servicesin liikevaihto on noin 5 miljoonaa euroa, ja se työllistää 23 henkilöä.

Peter McLean, Kalmarin Aasian ja Tyynenmeren alueesta vastaava johtaja kommentoi: "Toivotamme innolla Inver Port Services -tiimin tervetulleeksi Kalmar Australiaan. Aasian ja Tyynenmeren alue on Kalmarille strategisesti tärkeä, ja tämä yritysosto vahvistaa edelleen kykyämme palvella alueen satama- ja terminaaliasiakkaita. Lisäksi Inver Port Servicesin hankinnasta saatava synergia mahdollistaa jatkossa entistä kattavamman palveluvalikoiman rakentamisen asiakkaillemme. Inverin vahva brändi ja hyvä maine auttavat meitä ottamaan seuraavan askeleen palvelustrategiamme toteuttamisessa."

Stuart Smith, johtaja, Inver Port Services, sanoi: "Kalmarin sijoitus Inver Port Servicesiin mahdollistaa erinomaisesti henkilöstön osaamisen kehittämisen ja siten parantaa nykyisten asiakkaiden palvelua alueella sekä laajentaa liiketoimintaamme globaalisti."

Kalmarilla on markkinoiden kattavin palveluverkosto ja yhteensä 1 500 henkilöä huoltotehtävissä yli 100 maassa. Kalmarin palveluvalikoima kattaa huoltosopimukset ja teknisen tuen, varaosat, koulutuksen sekä nosturien modernisointiprojektit.

Lisätietoja lehdistölle:

Peter McLean, johtaja, Kalmarin Aasian ja Tyynenmeren alue, puh. +65 8121 0054

Maija Eklöf, viestintä- ja markkinointijohtaja, Kalmar, puh. 020 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Lisätietoja sijoittajille:

Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, Cargotec, puh. 020 777 4084

Kalmar lyhyesti
Kalmar tarjoaa markkinoiden kattavimman valikoiman lastinkäsittelyratkaisuja ja -palveluja satamiin, terminaaleihin, jakelukeskuksiin ja raskaan teollisuuden käyttöön. Kalmar on edelläkävijä energiatehokkaassa konttien käsittelyssä. Joka neljäs kontti ympäri maailman siirretään Kalmar-ratkaisun avulla. Kalmarin laaja tuotevalikoima, maailmanlaajuinen palveluverkosto ja kyky integroida terminaalien eri prosessit saumattomasti toisiinsa tehostavat asiakkaan liiketoiminnan tuottavuutta kaikilla osa-alueilla. www.kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotecia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) liikevaihto vuonna 2016 oli noin 3,5 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi

About Inver Engineering
Inver Engineering was established in 1981 to service local industry of metropolitan Melbourne. Since then, Inver has developed into a substantial and respected engineering company serving businesses across the ports and stevedoring, rail, petrochemical, oil and gas and manufacturing industries - Australia wide.

Inver is known for their wealth of engineering experience and knowledge, which enables them to deliver innovative and cost effective solutions. Customer satisfaction is critical to Inver's success and the key to this is communication. We endeavor to clearly understand the customers' needs and expectations at the outset, then we plan on meeting them in a safe and cost effective manner.
www.inver.com.au