Lehdistötiedote Kalmar

Kalmar toimittaa kaksi satamanosturia Curaçaoon

06.09.2018

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 6. SYYSKUUTA 2018 KLO 10.00

Cargoteciin kuuluva Kalmar on sopinut kahden satamanosturin (ship-to-shore crane, STS) ja niihin liittyvien varaosien toimittamisesta Curaçao Port Services B.V.:lle. Panamax-kokoisten nosturien avulla asiakas modernisoi kontinkäsittelytoimintonsa Willemstadin konttisatamassa Curaçaossa. Tilaus on kirjattu Cargotecin kolmannen neljänneksen tilauskantaan, ja nosturit on tarkoitus toimittaa vuoden 2019 loppuun mennessä.

Curaçaon saari eteläisellä Karibianmerellä sijaitsee strategisesti hyvällä paikalla noin 35 mailin päässä Venezuelan luoteisrannikolta. Willemstadin satama on saaren pääsatama. Tällä hetkellä Curaçao Port Services B.V. palvelee asiakkaita kahdella Nelcon-Kalmar STS-nosturilla terminaalissa, jonka laiturin pituus on noin 400 metriä.

Fernando Da Costa Gomez, Curaçao Port Services B.V.:n toimitusjohtaja: "Valitsimme Kalmarin heidän luotettavuutensa, korkean teknologisen asiantuntemuksensa ja laajan palveluverkostonsa vuoksi. Olemme tehneet yhteistyötä jo pitkään ja odotamme, että uudet nosturit parantavat toimintamme tuottavuutta, turvallisuutta ja ekotehokkuutta sekä vähentävät huoltokustannuksiamme."

Ilkka Annala, johtaja, Intelligent Crane Solutions, Kalmar: "Tilaus pitkäaikaiselta asiakkaaltamme todistaa, että me Kalmarissa olemme sitoutuneet toimittamaan luotettavia ja tehokkaita satamanostureita asiakkaille. Kattava ratkaisuvalikoima ja markkinoiden laajin palveluverkosto mahdollistavat sen, että pystymme tarjoamaan teknistä tukea asiakkaillemme maailmanlaajuisesti."

Kalmarilla on yli 40-vuotinen kokemus kiskoilla kulkevien mobiilipukkinosturien ja satamanosturien sekä niihin liittyvien teknisten innovaatioiden kehittäjänä kontinkäsittelyasiakkaille. Kalmar on muun muassa toimittanut ensimmäiset kauko-ohjattavat Triple-E-satamanosturit Rotterdamin satamaan. Curaçao Port Services B.V.:n tilaamien Panamax-satamanosturien ulottuvuus on 39 metriä, nostokorkeus 32 metriä ja nostokapasiteetti tarttujan alla on 40 tonnia.

Lisätietoja medialle:

Ilkka Annala, johtaja, Intelligent Crane Solutions, Kalmar, puh. 040 553 4851

Maija Eklöf, viestintä- ja markkinointijohtaja, Kalmar, puh 020 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Kalmar tarjoaa markkinoiden kattavimman valikoiman lastinkäsittelyratkaisuja ja -palveluja satamiin, terminaaleihin, jakelukeskuksiin ja raskaan teollisuuden käyttöön. Kalmar on edelläkävijä terminaalien automatisoinnissa ja energiatehokkaassa konttien käsittelyssä. Joka neljäs kontti ympäri maailman siirretään Kalmar-ratkaisun avulla. Kalmarin laaja tuotevalikoima, maailmanlaajuinen palveluverkosto ja kyky integroida terminaalien eri prosessit saumattomasti toisiinsa tehostavat asiakkaan liiketoiminnan tuottavuutta kaikilla osa-alueilla. www.kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotecia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: kaupankäyntitunnus CGCBV) liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,2 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.com

Liite: