Cargotec avaa Cargotec Business Service -keskuksen Bulgariassa

30.01.2018

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 30. TAMMIKUUTA 2018 KLO 15.30

Cargotec juhlistaa tänään uuden globaalin Cargotec Business Service (CBS) -keskuksensa virallista avaamista Bulgarian pääkaupungissa Sofiassa. Investointi on osoitus Cargotecin luottamuksesta paikallisten ammattilaisten kykyihin sekä Bulgarian tarjoamaan yhtiön kasvupyrkimyksiä tukevaan palveluosaamiseen.

"Haluan onnitella CBS-tiimiä, kun se nyt aloittaa kiinnostavan matkansa yhteisten liiketoimintapalvelujemme rakentamisessa ja tehokkuuden, mittakaavaetujen ja näkyvyyden parantamisessa. Keskuksen avaaminen antaa liiketoiminta-alueillemme Kalmarille, Hiabille ja MacGregorille enemmän aikaa ja resursseja keskittyä liiketoiminnan kasvattamiseen ja innovaatioihin, joilla ne kehittävät maailmankaupasta nopeampaa, älykkäämpää ja kestävämpää", sanoo Mikko Puolakka, Cargotecin talous- ja rahoitusjohtaja.

CBS-keskus aloittaa 130 työntekijän voimin, mutta sen odotetaan lähivuosina laajentuvan merkittävästi. Tavoitteena on tarjota ja kehittää maailmanluokan globaaleja liiketoiminnan tukipalveluja talouden, henkilöstöhallinnon, tiedonhallinnan ja hankinnan saroilla.

"Investointimme nykyaikaiseen toimintakeskukseen Sofian keskustassa on osoitus pitkäjänteisestä sitoutumisestamme toiminnan jatkuvaan parantamiseen. Suunnittelemme keskuksen laajentamista ja etsimme tulevaisuuteen katsovia ja innokkaita ihmisiä, jotka haluavat kehittää osaamistaan globaalissa yrityksessä ja olla edelläkävijöitä älykkäiden liiketoiminnan tukipalvelujen kehittämisessä", toteaa Maya Milanova, Cargotec Business Services -keskuksen johtaja.

Lisätietoja:
Lotta Clausen, viestintäjohtaja, Cargotec Business Services, puh. +359 882 362 297

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 3,5 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi