Lehdistötiedote Kestävä kehitys

Cargotec on määrittänyt vastuullisuustavoitteensa vuodelle 2018

12.01.2018

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE 12. TAMMIKUUTA 2018 KLO 9.30

Cargotecin laajennettu johtoryhmä on määrittänyt yhtiön vastuullisuustavoitteet vuodelle 2018. Tavoitteet tukevat yhtiön strategian kulmakiviä - huoltoliiketoiminta, digitalisaatio ja hyvä johtajuus - joilla yhtiö pyrkii älykkään lastinkäsittelyn markkinajohtajaksi.

Vuonna 2018 Cargotec keskittyy lisäämään turvallisuustietoisuutta, ottamaan käyttöön uudistetun toimitusketjun vastuullisuusstandardin, lisäämään uusiutuvilla energialähteillä tuotetun sähkön käyttöä sekä varmistamaan, että ihmisoikeuksiin liittyvät käytännöt ja prosessit ovat oikealla tasolla.

Cargotecin vastuullisuustavoitteet 2018 lyhyesti:
  1. Tapaturmataajuus (IIFR) 4 tuotantolaitoksissa
  2. Kaikki  Ruotsin ja Suomen toimipaikat käyttävät uusiutuvilla energialähteillä tuotettua sähköä
  3. Cargotecin toimien ihmisoikeusriskit on arvioitu uudistetulla menetelmällä
  4. Kaikkien strategisten toimittajien vastuullisuus on arvioitu itsearviointityökalulla, ja toimittajien eettiset toimintaohjeet -prosessi on valmis niiden toimittajien osalta, jotka kattavat 80 prosenttia suorien hankintojen kuluista.
Lisätietoa tavoitteiden etenemisestä julkaistaan vuoden kuluessa.

Lisätietoja:
Karoliina Loikkanen, vastuullisuusjohtaja, puh. 020 777 4085, karoliina.loikkanen@cargotec.com

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 3,5 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi