Lehdistötiedote MacGregor

MacGregor sai lastinkäsittelylaitteiden tilauksen maailmaan suurimpiin kaupallisiin ro-ro-aluksiin

24.11.2015

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 24. MARRASKUUTA 2015 KLO 14.00

Cargoteciin kuuluva MacGregor on saanut eteläkorealaiselta Hyundai Heavy Industries -telakkaryhmältä mittavan ro-ro-laitetilauksen kahteen 8 000 kaistametrin suuruiseen ro-ro-alukseen. Alukset rakennetaan Hyundai Mipo Dockyard (HMD) -telakalla luxemburgilaiselle Cobelfret (CLdN) -varustamolle. Tilaus sisältää kolmen laivan option.

Uudet 235 metriä pitkät ja 35 metriä leveät alukset ovat maailman suurimmat kaupalliset ro-ro-laivat. Ne ovat osa CLdN:n laivaston laajennus- ja modernisointiohjelmaa. MacGregor toimittaa kumpaankin alukseen perärampin, sisärampit, laipio-ovet sekä nostettavat sähkökäyttöiset autokannet neljälle tasolle. Tilattavien laitteiden bruttopaino on noin 2 200 tonnia per laiva.

"Meidät tunnetaan luotettavista toimituksistamme sekä ensiluokkaisesta rakennusvaiheen asiakastuestamme", sanoo Karl-Axel Persson, senior sales manager, MacGregor RoRo. "Lisäksi asiakkaamme arvosti projektivaiheessa saamaansa tukea, mikä vaikutti suuresti siihen, että voitimme tämän tärkeän tilauksen."

"MacGregorilla on pitkä ja menestyksekäs asiakassuhde HMD-telakan kanssa. Laitteiden toimittamisen jälkeen jatkamme yhteistyötä CLdN-varustamon kanssa tukemalla heitä saamaan laitteista parhaan mahdollisen elinkaaren aikaisen tuoton", Persson lisää.

Alukset tulevat CLdN:n säännölliseen Pohjois-Euroopan liikenteeseen vuonna 2017.

Lisätietoja lehdistölle:
Karl-Axel Persson, senior sales manager, RoRo, MacGregor, puh.+46 31 850 924
Heli Malkavaara, viestintäpäällikkö, MacGregor Group, puh. 020 777 4500
heli.malkavaara@macgregor.com

Lisätietoja sijoittajille:
Paula Liimatta, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 777 4084

MacGregor muokkaa offshore- ja merikuljetusten toimialaa tarjoamalla maailman johtavia teknisiä ratkaisuja ja huoltopalveluja tuotevalikoimallaan, joka sisältää vahvat MacGregor-, Hatlapa-, Porsgrunn-, Pusnes- ja Triplex-brändit. Laivanrakentajat, varustamot ja operaattorit voivat optimoida toimintojensa kannattavuuden, turvallisuuden, luotettavuuden ja kestävän kehityksen koko laitteiston elinkaaren ajan työskentelemällä tiiviissä yhteistyössä MacGregorin kanssa.

MacGregorin tarjoamat ratkaisut ja palvelut lastinkäsittelyyn, laivan toimintaan, offshore-kuormankäsittelyyn, öljyn- ja nesteytetyn maakaasun kuljetukseen sekä offshore-kiinnitykseen on suunniteltu toimimaan luotettavasti vaativissa meriolosuhteissa.  Designed to perform with the sea. www.macgregor.com

MacGregor on osa Cargotecia. Cargotecin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 3,4 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi