Lehdistötiedote Kalmar

Kalmar varmistaa PSA:n automaattisten kuljetusvaunujen tuottavuuden ja saatavuuden Singaporessa

30.09.2019

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 30. SYYSKUUTA  2019 KLO 13

Cargoteciin kuuluva Kalmar on solminut PSA Singaporen kanssa ohjelmistojen huolto- ja tukisopimuksen, joka kattaa asiakkaan kaikki automaattiset kuljetusvaunut (Automated Guided Vehicle, AGV). Sopimuksen kesto on viisi vuotta. Huollettavien laitteiden määrän oletetaan kasvavan yli 400 yksikköön asiakkaan Tuas-sataman laajennushankkeen ensimmäisen vaiheen valmistuessa lähivuosina. Tilaus on kirjattu Cargotecin vuoden 2019 kolmannen neljänneksen tilauskantaan ja sopimus astuu voimaan vuoden 2019 viimeisellä neljänneksellä.

PSA toimii Singaporessa yhteensä 67 laituripaikalla, joiden vuotuinen käsittelykapasiteetti on 45 miljoonaa TEU:ta Tanjong Pagarin, Keppelin, Branin ja Pasir Panjangin konttiterminaaleissa. PSA Singaporen konttiterminaalit on tarkoitus yhdistää yhteen paikkaan Tuas-satamaan. Valmistuttuaan uusi Tuas-satama on maailman suurin automatisoitu konttiterminaali, joka pystyy käsittelemään maailman suurimpia konttialuksia ja sen vuotuinen käsittelykapasiteetti on 65 miljoonaa TEU: ta.

PSA Singaporen kanssa solmittu ohjelmiston huolto- ja tukisopimus sisältää automaattisten kuljetusvaunujen navigaatio- ja huoltojärjestelmän. Tuki kattaa ohjelmistokehityksen, etähuollon ja paikan päällä tapahtuvat huoltopalvelut sekä laitteiden suorituskyvyn ja optimoinnin mahdollistavat asiantuntijapalvelut. Kalmar toimitti alkuperäisen automaattisen kuljetusvaunujärjestelmän PSA:lle vuonna 2012, ja se on osoittautunut luotettavaksi ja lujatekoiseksi.

Ismo Matinlauri, myyntijohtaja, Kalmar, Aasia ja tyynenmeren alue: "Olemme iloisia voidessamme jatkaa pitkäkestoista yhteistyötä PSA:n kanssa tällä kattavalla huoltosopimuksella. Tämä molemmille osapuolille merkittävä virstanpylväs mahdollistaa sen, että voimme jatkossakin tukea PSA:ta automaattisten kuljetusvaunujen toiminnan optimoinnissa ja laajentamisessa.”

Lisätietoja medialle:

Ismo Matinlauri, Asian alueen myyntijohtaja, Kalmar, ismo.matinlauri@kalmarglobal.com

Maija Eklöf, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kalmar, puh. 020 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Kalmar tarjoaa markkinoiden kattavimman valikoiman lastinkäsittelyratkaisuja ja -palveluja satamiin, terminaaleihin, jakelukeskuksiin ja raskaan teollisuuden käyttöön. Kalmar on edelläkävijä terminaalien automatisoinnissa ja energiatehokkaassa konttien käsittelyssä. Joka neljäs kontti ympäri maailman siirretään Kalmar-ratkaisun avulla. Kalmarin laaja tuotevalikoima, maailmanlaajuinen palveluverkosto ja kyky integroida terminaalien eri prosessit saumattomasti toisiinsa tehostavat asiakkaan liiketoiminnan tuottavuutta kaikilla osa-alueilla. www.kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotecia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: kaupankäyntitunnus CGCBV) liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 12 000 henkilöä. www.cargotec.com

Liite

Liite: