Lehdistötiedote Cargotec

Cargotec myi Waltco Hydraulicsin liiketoiminnan Yhdysvalloissa

07.01.2010

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 7. TAMMIKUUTA 2010 KLO 9:00

Cargotec on myynyt Yhdysvalloissa hydraulisten sylintereiden valmistukseen erikoistuneen Waltco Hydraulicsin liiketoiminnan Ligon Industries, LLC:lle. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Ohiossa sijaitseva Waltco Hydraulics oli osa Waltco Lift Corp. -yhtiötä, joka kuuluu Cargotecin Industrial and Terminal -liiketoiminta-alueen takalaitanostimien tuotedivisioonaan.

“Ligon Industries on ollut kauan sylinteritoimittajamme, minkä perusteella pidämme Ligonia luotettavana ja korkealaatuisena valmistajana, jonka toimintaan voimme jatkossakin luottaa. Vuonna 2008 Waltco Hydraulics toimitti kapasiteetistaan noin kolmanneksen Cargotecin tarpeisiin ja loput muille asiakkaille”, kertoo Michael Militello, johtaja, Waltco Lift Corp.

Kauppa tukee Cargotecin globaalia tuotantostrategiaa, joka painottaa tuotteiden kokoonpanoa lähellä asiakasta.

Lisätietoja lehdistölle:

Michael Militello, johtaja, Waltco Lift Corp, puh. + 1 330 633 9191

Minna Karhu, viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4630 tai 040 532 0007

Lisätietoja sijoittajille:
Paula Liimatta, sijoittajasuhdepäällikkö, puh. 0204 55 4634

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua tarjoamalla laitteita, järjestelmiä ja palveluja tavaroiden lastaamiseen ja purkamiseen maalla ja merellä – missä vain tavaraa liikkuu. Cargotecin tärkeimmät tuotemerkit Hiab, Kalmar ja MacGregor ovat maailmanlaajuisia markkinajohtajia. Cargotecin maailmanlaajuinen verkosto tarjoaa kattavia huoltopalveluita, jotka takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2008 oli 3,4 miljardia euroa. Konsernilla on noin 10 500 työntekijää. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.cargotec.fi